سایت شرط بندی

چرا شاه دل در پاسور سبیل ندارد؟

سایت nonelouder.com تقدیم میکند

چرا شاه دل در پاسور سبیل ندارد؟

چرا شاه دل در پاسور سبیل ندارد؟ 

کارت شاه دل در پاسور سبیل ندارد و این موضوع به سوالی بزرگ برای برخی از افراد تبدیل شده است. همان طور که می دانید کارت های بازی ورق (پاسور) دارای نمادها، عکس ها و معانی مشخصی هستند که در مقالات گذشته به طور کامل به توضیح آنها پرداخته ایم. کارت های (شاه) هم همانند دیگر کارت های بازی پاسور دارای نمادهایی از اشخاص بزرگی که در گذشته زندگی کرده اند می باشند.

 

دلیل بی سبیل بودن شاه دل

شاید اگر برای اولین بار کارت های پاسور را ببینید، اولین سوال ذهن تان این باشد که نمادها و عکس های حک شده روی آنها چه معنایی دارند. به غیر خال های بازی که هر یک به طور خاص نمادگذاری شده اند، کارت های شاه هم با یکدیگر تفاوت دارند. اما عحیب ترین شان کارت شاه دل می باشد، شاهی که اولا برخلاف سایرین سبیل ندارد و دوما یک شمشیر در سر خود فرو کرده (یا فرو کرده اند.)

چرا شاه دل در پاسور سبیل ندارد؟

عکس کارت شاه در بازی پاسور

 

کارت شاه دل نماد چیست؟

گمانه زنی های فراوانی درمورد کارت شاه دل وجود دارد. در واقع هر کسی به میل خود نظری ارائه داده و این شاه را یکی از شاهان معروف گذشته معرفی کرده است. اما اسناد معتبر نشان می دهند که کارت شاه دل در واقع نمادی از شارلمانی می باشد. شارلمانی یا کارل بزرگ یکی از شاهان مشهور و بزرگ زمان های دور است که اصالتی فرانسوی دارد. او اولین امپراتور غرب بعد از فروپاشی امپراتوری روم غربی بود.

چرا شاه دل در پاسور سبیل ندارد؟

شارلمانی کیست؟

شارلمانی را پدر اروپای جدید و همچنین پدر کشورهای آلمان و فرانسه می دانند. پس از فروپاشی امپراطوری روم، او کسی بود که امپراطوری مقدس را پایه گذاری کرده و بخش هایی از اروپا را تصرف یا متحد کرد که رومیان نتوانسته بودند بر آنها سلطه یابند. به همین منظور هم شارلمانی (کارل بزرگ) به عنوان یکی از مهمترین پادشاهان اروپای جدید شناخته می شود که جانشینی از خون خود نداشت.

 

چرا شاه دل پاسور شمشیر در سر دارد؟

در این مورد هم اظهار نظرهای فراوانی وجود دارد. برخی گفته اند که شاه دل نمادی از داود نبی می باشد. زمانی که داود مرتکب گناه شد و خدا از او روی گردانید، داود تمام بزرگی و ثروت خود را از دست داد و رو به فروپاشی رفت. البته باید ذکر کنیم که کارت شاه پیک نمادی از حضرت داود می باشد. زیرا او به جای شمشیر سازی در دست دارد و داود نبی هم نوازنده دربار امپراطوری بود.

چرا شاه دل در پاسور سبیل ندارد؟

اما این فرضیه هم وجود دارد که: چون شارلمانی موسس امپراطوری مقدس روم بود و فرزندان او قبل از اینکه خودش بمیرد، همگی از بین رفتند، جانشینی از خون خودش نداشت. پس تصویر او بدین صورت نمادگذاری شد. البته باید باز هم این نکته را ذکر کنیم که هنوز هم ادعای محکمی درمورد تصویرنگاری این کارت از ورق های پاسور ثبت نشده است. ما فقط می دانیم که این کارت نمادی از کارل بزرگ است.

 

suicide king یا شاه خودکشی کننده

شاه دل به این خاطر که یک شمشیر در سر خود فرو کرده است، به شاه خودکشی کننده یا suicide king هم شهرت دارد. در برخی از کشورها و در بازی های خاص، افراد این کارت را نمادی از بدشانسی یا خیانت می دانند. اگر جست و جوی مختصری در اینترنت داشته باشید، می توانید تصاویری را که افراد مختلف در مورد این شاه طراحی کرده اند را ببینید و نظرات آنها را مطالعه کنید.

چرا شاه دل در پاسور سبیل ندارد؟

شاه دل خودکشی می کند یا به او خیانت شده؟

همچنین یک نظریه جالب دیگر هم وجود دارد. اینکه به شاه دل خیانت شده و توسط سرباز دل به قتل رسیده است. اگر دقت کنید می بینید که آستین سرباز دل همانند آستین دست پادشاه است. بی بی دل یک گل در دست دارد و روی لباس سرباز دل هم علامت گشنیز دیده می شود که معمولا نفوذی ها از آن استفاده می کردند. یعنی سرباز دل عاشق بی بی شده و به خاطر بدست آوردن او شاه دل را کشته است.

 

اسرار کارت های پاسور

در آخر اگر تمایل دارید تا با دیگر اسرار کارت های پاسور آشنا شوید، می توانید به مطالب پیشنهادی که در زیر قرار دارد مراجعه کنید و با تمام رازها و معانی بازی پاسور آشنا شوید. همچنین اگر علاقه مند هستید تا از بزرگترین سایت پاسور بازی ایران دیدن کنید، می توانید بر روی لینک ورود به سایت که در پایین صفحه قرار داده ایم کلیک کنید.

 

شما در سایت nonelouder.com پرطرفدارترین پستهای جهان را مشاهده خواهید کرد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا